Saturday, January 14, 2012

:: MY LOVE LIVERPOOL ::

First NameJordan
SurnameHenderson
Squad Number14
PositionMidfield
Height1.82m
Weight67 kg
D.O.B.17 Jun 1990
Country of BirthEngland
NationalityEngland


First NameSebastian
SurnameCoates
Squad Number16
PositionDefender
Height1.96m
Weight85 kg
D.O.B.7 Oct 1990
Town of BirthMontevideo
Country of BirthUruguay


First NameDirk
SurnameKuyt
Squad Number18
PositionForward
Height1.84m
Weight83 kg
D.O.B.22 Jul 1980
Town of BirthKatwijk
Country of BirthNetherlands
NationalityDutch

First NameJay
SurnameSpearing
Squad Number20
PositionCentral Midfield
Height1.68m
Weight70 kg
D.O.B.25 Nov 1988
Town of BirthWirral
Country of BirthEngland
NationalityEnglish

First NameLucas
SurnameLeiva
Squad Number21
PositionCentral Midfield
Height1.79m
Weight73 kg
D.O.B.9 Jan 1987
Town of BirthDourados
Country of BirthBrazil
NationalityBrazilian

First NameDanny
SurnameWilson
Squad Number22
PositionDefender
D.O.B.27 Dec 1991
Town of BirthLivingston
NationalityScottish

First NameJamie
SurnameCarragher
Squad Number23
PositionCentral Defender
Height1.85m
Weight83 kg
D.O.B.28 Jan 1978
Town of BirthBootle, Liverpool
Country of BirthEngland
NationalityEnglish

:: MY LOVE LIVERPOOL ::

First NameJose
SurnameEnrique
Squad Number3
PositionDefender
Height1.84m
Weight76 kg
D.O.B.23 Jan 1986
Town of BirthValencia
Country of BirthSpain
NationalitySpain

First NameFabio
SurnameAurelio
Squad Number6
PositionLeft Back
Height1.73m
Weight73 kg
D.O.B.24 Sep 1979
Town of BirthSao Carlos
Country of BirthBrazil
NationalityBrazilian

First NameAndy
SurnameCarroll
Squad Number9
PositionForward
Height1.91m
Weight76 kg
D.O.B.6 Jan 1989
Town of BirthGateshead
Country of BirthEngland
NationalityEngland

First NameMaxi
SurnameRodríguez
Squad Number11
PositionMidfield
Height1.8m
Weight73 kg
D.O.B.2 Jan 1981
Town of BirthRosario
Country of BirthArgentina
NationalityArgentina

First NameJosé Manuel
SurnameReina
Squad Number25
PositionGoalkeeper
Height1.88m
Weight92 kg
D.O.B.31 Aug 1982
Town of BirthMadrid
Country of BirthSpain
NationalitySpanish

First NameStewart
SurnameDowning
Squad Number19
PositionMidfield
Height1.8m
Weight65 kg
D.O.B.22 Jul 1984
Town of BirthMiddlesbrough
Country of BirthEngland
NationalityEngland

First NameJesus
SurnameFernandez Saez
Squad Number30
PositionStriker
Height1.76m
Weight70 kg
D.O.B.19 Nov 1993
Town of BirthCadiz
Country of BirthSpain
NationalitySpanish

:: MANCHESTER CITY 0 - 1 LIVERPOOL :: 12 JANUARY 2012 ::

video

♥ YNWA ♥

:: MY LOVE LIVERPOOL ::

First Name
Daniel
Surname
Agger
Squad Number
5
Position
Defender
Height
1.91m
Weight
79 kg
D.O.B.
12 Dec 1984
Town of Birth
Rosenhoj
Country of Birth
Denmark
Nationality
Danish

First NameSteven
SurnameGerrard
Squad Number8
PositionMidfield
Height1.83m
Weight83 kg
D.O.B.30 May 1980
Town of BirthWhiston
Country of BirthEngland
NationalityEnglish



First NameBrad
SurnameJones
Squad Number1
PositionGoalkeeper
Height1.91m
Weight76 kg
D.O.B.19 Mar 1982
Town of BirthArmadale, Western Australia
Country of BirthAustralia
NationalityAustralia

First NameGlen
SurnameJohnson
Squad Number2
PositionDefender
Height1.82m
Weight70 kg
D.O.B.23 Aug 1984
Town of BirthGreenwich
Country of BirthEngland
NationalityEnglish

First NameLuis
SurnameSuárez
Squad Number7
PositionForward
Height1.81m
Weight81 kg
D.O.B.24 Jan 1987
Town of BirthSalto
Country of BirthUruguay
NationalityUruguay

First NameCharlie
SurnameAdam
Squad Number26
PositionMidfield
Height1.85m
Weight82 kg
D.O.B.10 Dec 1985
Town of BirthDundee
Country of BirthScotland
NationalityScotland


:: TIPS PERKAHWINAN ::

TIPS PERKAHWINAN DARI USTAZ AZHAR IDRUS

1. KETIKA MENCARI CALON
Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita. Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2. KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

3. KETIKA AKAD NIKAH
Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu, tetapi menikah di hadapan Allah.

4. KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa’kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan do’a mereka.

5. KETIKA MALAM PERTAMA
Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.

6. SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri.

7. KETIKA RUMAH TANGGA GOYANG
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justru semakin erat berpegang tangan.

8. KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK
Cintailah isteri atau suami anda 100%

9. KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK
Cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.

10. KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.

11 .KETIKA EKONOMI BERKEMBANG
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita.

12. KETIKA ANDA ADALAH SUAMI
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggungjawab apabila isteri memerlukan pertolongan Anda.

13. KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.

Allahuallam ..
 

:: KISAH TENTANG SESEORANG ::

ツ】Ada satu kisah tentang seseorang :

【ツ】 Pada satu hari yang indah, dia telah berkata, "الله اكبر".

【ツ】 Kemudian dia menyambung lagi, "لا إلـﮧ إلاَّ اللـَّـﮧ مُـכـمَّــدْ رَسُــولُ اللـَّـﮧ".

【ツ】 Selepas itu dia berkata, "لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ".

【ツ】 Dia menambah sikit lagi, "سُبْحانَ اللهِ وَبِحَمْدِهِ, سُبْحَانَ اللهِ الْعَظِيْمِ".

【ツ】 Dengan melakukan semua perkara berikut, dia telah diberi ganjaran yang sangat besar dari ALLAH SWT ♥

【ツ】 Kamu mahu tahu siapakah orang yang beruntung itu?

【ツ】 Orang itu adalah KAMU 【ツ】

p/s : may ALLAH bless all of us ♥

heehhehee .... sama2 kita baca kisah ni ye ... ♥ ♥ BBY AKEMI ♥ ♥
 

Tuesday, January 10, 2012

:: RAHSIA SUJUD DALAM SOLAT ::



Sujud adalah salah satu gerakan dalam solat yang paling memberi kesan kepada kesihatan kita. Sujud adalah satu keadaan yang mana kita sangat hampir dengan Allah s.w.t. Berikut adalah 6 rahsia sujudyang telah dikaji secara saintifik:

#1: Meningkatkan Kecerdasan Otak

Apabila kita berdiri tegak, biasanya pengaliran darah ke otak tidak mencukupi untuk keperluan otak. Apabila kita sujud, darah akan mengalir dengan lebih banyak ke bahagian otak yang sangat penting untuk kesihatan otak. Dengan sujud juga darah akan mengalir dengan lebih banyak ke bahagian kulit muka dan ia boleh menyegarkan kulit muka dan mengurangkan risiko terkena penyakit resdung.

Kalau diperhatikan dari sisi, rupabentuk otak kita seakan-akan orang yang sedang bersujud. Kebetulan? Allah Maha Mengetahui.

#2: Mengurangkan Risiko Migrain atau Sakit Kepala

Aliran darah yang meningkat ke bahagian otak semasa sujud mampu mengurangkan risiko serangan sakit kepala dan juga migrain.

 
#3: Baik untuk Sistem Pernafasan

Apabila manusia bernafas secara normal, hanya 2/3 udara di dalam paru-paru dihembus keluar. Selebihnya berada di dalam paru-paru sebagai udara lebihan. Udara yang tidak terusik ini boleh menakung bakteria dan juga habuk-habuk yang disedut dari udara dan mendatangkan pelbagai masalah kepada paru-paru kita. Apabila kita sujud, organ-organ dalaman akan menekan diaphragma kita dan sekaligus menolak paru-paru bahagian bawah ke atas dan boleh mengeluarkan udara berlebihan tersebut. Mekanisma ini sangat penting untuk menjaga kesihatan paru-paru kita.

#4: Menggerakkan Sendi-Sendi dan Otot-Otot

Sujud melibatkan pergerakan kesemua anggota badan kita seperti kepala, kaki, tangan, bahu, tulang belakang, tulang pinggul, dada dan sebagainya. Pergerakan sendi-sendi dan otot-otot anggota badan ini boleh melatih otot-otot tersebut untuk menjadi lebih kuat dan membantu melancarkan peredaran darah. Otot-otot yang bergerak boleh menghilangkan sengal-sengal dan lenguh-lenguh sendi.

#5: Mengelakkan Penyakit Buasir

Kedudukan sujud yang mana pinggul lebih tinggi berbanding badan boleh mengurangkan risiko untuk terkena penyakit buasir. Semakin banyak sujud, semakin kurang risiko untuk penyakit ini kerana graviti akan menarik pembuluh darah buasir ke arah bertentangan arah.
 
#6: Mengubat Penyakit Rohani

Lebih penting lagi, sujud boleh mengubat penyakit rohani jika kita betul-betul menghayatinya. Sujud boleh menyebabkan seseorang itu merasa rendah diri di hadapan Allah s.a.w.t dan merasai bahawa Allah s.w.t. sangat dekat dengannya, sekaligus boleh mengikis penyakit-penyakit hati seperti sombong, riak dan takabbur.

Hendak diingatkan untuk diri Akemi sendiri dan juga semua bahawa gerakan solat dan sujud yang kita lakukan bukanlah untuk mengejar manfaat-manfaat kesihatan yang disebut tadi. Ia hanyalah anugerah yang diberikan oleh Allah s.w.t. yang Maha Pemurah.

Monday, January 9, 2012

:: HADIAH @ PRESENT DARI SEORANG LELAKI::

❤ BERIKUT ADALAH MAKSUD PEMBERIAN/HADIAH LELAKI KPD PEREMPUAN ❤

✔ JAM TANGAN → Tanda mengingati setiap masa dan waktu ツ
✔ CINCIN → Tanda ikatan kasih yang abadi ツ
✔ GELANG → Tanda mesra ツ
✔ RANTAI LEHER → Ikatan cinta yang perlu perhatian ツ
✔ SUBANG → Tanda penghargaan dan penghormatan ツ
✔ KASUT → Sentiasa mengambil berat/prihatin ツ
✔ PAKAIAN/KAIN → Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu ツ
✔ PAYUNG → Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi ツ
✔ MINYAK WANGI → Tanda cinta ツ
✔ BINGKAI GAMBAR → Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan ツ
✔ BUKU → Bersifat terbuka dan bertolak ansur ツ
✔ BUNGA → Tanda perkenalan dan tanda sayang ツ
✔ COKLAT → Semanis cintamu ツ
✔ LAGU/CD/KAD UCAPAN → Mengabadikan cinta dan kenangan ツ
✔ SEJADAH DAN AL-QURAN → Tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat ツ
✔ HANDPHONE → Tandanya kau jangan lari dari ku!!!! Akan ku mencari mu walau dimanapun (melainkan kalau handphone itu ditutup) ツ

Tetapi hadiah yang paling di nanti-nantikan oleh setiap perempuan adalah...
❤ MASUK MEMINANG → Tandanya dia serius n betul2 ikhlas mencintai kamu ツ

♥ LAST TU LA YANG PALING BERMAKNA ♥
 Sayangku Rukito .... Bby tggu yang last tu k ... sampai bila2 ... hehehe (gelak jahat) ...  

Sunday, January 8, 2012

:: INGATLAH AKEMI ::


Di saat kamu ingin melepaskan seseorang
Ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
Di saat kamu mulai tidak mencintainya
Ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya

Di saat kamu mulai bosan dengannya
Ingatlah selalu saat terindah bersamanya
Di saat kamu ingin menduakannya
Bayangkan jika dia selalu setia

Saat kamu ingin membohonginya
Ingatlah di saat dia jujur padamu
Maka kamu akan merasakan dia beerti untukmu

Jangan sampai di saat dia sudah tidak di sisimu,
Baru kamu menyedari betapa beertinya dia untukmu

Yang indah hanya sementara
Yang abadi adalah kenangan
Yang ikhlas hanya dari hati
Yang tulus hanya dari sanubari
Tidak mudah mencari yang hilang
Tidak mudah mengejar impian
Namun yang lebih susah mempertahankan yang ada
Kerana walaupun tergenggam bisa terlepas juga.. ~♥
 Sayangku Rukito , bby takkan pernah tinggalkan b .... bby syggg b sgt2 ... di saat bby nk lepaskan b, segala kenangn kita pasti terimbas kembali ... bby tersangat -sangat terseksa bila bayangkan hidup bby tnpa b ... b segalanya untuk bby ... sampai bila-bila pun akn ttp cmtu ... 

Argghhhhhhhhh!!!! ini lah hidup .... penuh dugaan ... banyakkan bersabar dan kuatkan hatimu wahai insan yang bernama AKEMI FARINA ..

Friday, January 6, 2012

:: KISAH SEBENTUK CINCIN ::

girlfriend: awak .. saya nak cincin hubungan kita
boyfriend :untuk ape ? malas la .. awak .. petang ni kita jumpa tempat biasa ok ..
girlfriend :hurm .. yelah..

boyfriend : awak .. cuba tutup mata awak .. saya nak bagi hadiah ..
girlfrend :hadiah? .. ok ..
boyfriend : ok .. cuba tengok ni .. saya belikan patung beruang untuk awak ..
girlfriend : awak ! saya tak nak patung beruang .. saya nak cincin hubungan kita !
( sambil membaling patung beruang itu di jalan raya )

lelaki itu pun terus berlari dan mendapatkan patung itu balik dan berada dalam gengamannya .. tiba-tiba sebuah bas meluru ke arah lelaki tersebut dan badannya di gilis sehingga lelaki tersebut tidak berdaya untuk bergerak .. lalu perempuan tersebut menjerit .. dalam keadaan yang bergegas .. perempuan mengambil patung di tangan lelaki tersebut dan tiba-tiba patung itu berkata ..

' you .. see in my pocket.. '

dan terlihatnya satu cincin yang sangat cantik .. dan patung itu terus berkata .. will you marry me ?? ..
di saat itu .. mengalirnya air mata perempuan tersebut ..
tetapi sudah terlambat untuk menyesal .. kerana lelaki tersebut sudah pun pergi untuk selama-lamanya ..