Tuesday, December 6, 2011

:: MANUSIA X KENANG BUDI KEPADA HAIWAN ::

Assalamualaikum sume .... akemi de citer nk share ni ... sekadar hiburan je tau ... (^_^)

Ceritanya ...............

Ayam : Manusia ni memamg pentingkan diri sendiri !!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu ??

Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku !!

Lembu : Hah !! Buat apa pulak ??

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusi ni memang tak berhati perut. Hari-hari manusia makan telur aku, macamana aku nak dapat anak !!

Lembu : Alah !! Kau punye masalah kecil aje.

Ayam : ?? Maksud kau ??

Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah paggil aku MAK !!

Ayam : ?? (Malangnye nasib)

0 comments:

Post a Comment